28-03-2020. Einde opdracht KLM ivm Corona

Helaas, het corona virus heeft AFKL hard getroffen. Dit betekent dat projecten zijn stilgelegd en dat ook mijn rol is beëindigd bij AFKL. Dit betekent dat ik weer beschikbaar ben voor nieuwe opdrachten.
Mocht u meer over willen weten over mijn werkzaamheden of interesse hebben in mijn inzet voor uw organisatie, ik ben bereikbaar via e-mail of mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina

31-01-2017. Vervolg bij KLM in logistieke proces

Fase 1 is afgerond, het commerciële domein van AFKL Cargo volgt nu hetzelfde proces gebruik makend van 1 tool. Hiernaast ben ik ook gevraagd om het tweede deel te begeleiden als projectmanager. Dit betreft het logistieke/operationele proces van AFKL Cargo, ook voor dit proces wordt er gezocht naar een gezamelijk AF en KL proces en bijbehorende tool.
Mocht u meer over willen weten over mijn werkzaamheden of interesse hebben in mijn inzet voor uw organisatie, ik ben bereikbaar via e-mail of mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina

31-08-2014. Groot project bij KLM

Vanaf 2013 t/m nu ben ik bij de KLM vrijwel fulltime bezig geweest met een groot project en Fase 1 is nu vrijwel afgerond. Het in gebruik nemen, de cut-over, gaat nu starten vanaf 1 September t/m December. Een hectische en drukke tijd komt dan waarschijnlijk voorlopig tot een einde. Ik zeg voorlopig want Fase 2 is alweer begonnen, en vanaf Januari zal de testfase gaan beginnen wat doorloopt tot begin 2016. Kortom voorlopig ben ik nog actief bij de KLM wat zeer goed bevalt.
Mocht u meer over willen weten over mijn werkzaamheden of interesse hebben in mijn inzet voor uw organisatie, ik ben bereikbaar via e-mail of mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina

19-12-2012. Succesvol 2012

In 2012 ben ik vrijwel volledig aan het werk geweest bij KLM met een aantal kleine klussen daarnaast bij Barnautica en Willis. Bij de KLM ben ik inmiddels ook actief in een aantal andere domeinen bij KLM, namelijk Ground Services, Flight Operations en de Finance hoek, wat het werk nog interessanter maakt. Je krijgt een breder beeld van de luchtvaart industrie. De projecten zijn zeer divers, van Content Management projecten en logistieke warehouse projecten tot Capaciteits berekening om te bepalen hoeveel vracht er mee kan met een vlucht. Kortom genoeg interessant werk om mijn kennis en vaardigheden te vergroten.
Mocht u hier meer over willen weten of interesse hebben in mijn inzet voor uw organisatie, ik ben bereikbaar via e-mail of mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina

24-07-2011. Sinds 01-01-2011 weer bij de KLM

In december 2010 werd ik gebeld of ik weer interesse had in een projectmanagement opdracht bij de KLM. Uiteraard ging ik hier graag op in. De opdracht hield in dat ik weer als projectmanager voor de KLM Cargo afdeling kwam te werken, dit keer voor een andere afdelingshoofd. Op dit moment is mijn contract voor de tweede keer verlengd tot en met eind augustus en de verwachting is dat er nog een verlenging aankomt. De onderwerpen van de projecten zijn divers, onder ander Logistiek, Document Beheer en Capacity Forecasting. Ook de onderliggende platformen en tecchnologiën zijn divers, SOA services, Mainframe, Visual Basic, Java, Oracle. Kortom een zeer interesante opdracht !
Mocht u hier meer over willen weten of interesse hebben in mijn inzet voor uw organisatie, ik ben bereikbaar via e-mail of mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina

01-12-2010. Nieuwe opdracht bij Astellas via The Macgregor Group

Via The Macgregor Group van Simon de Groot heb ik een opdracht binnen om de projectleider van het EBR project bij Astellas te ontlasten. Ik neem het schrijven en het managen van het Cut Over Schedule over.

Dit houdt in dat ik alle stappen beschrijf die nodig zijn om van een ontwikkelomgeving naar de test omgeving te migreren en daarna naar de productie omgeving. Tijdens de migratie ben ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van het plan.

Het is een korte klus waarbij het zwaartepunt in de eerste helft van December ligt en in Januari het restant.
Dit houdt in dat ik als projectmanager nog wel op zoek ben naar een andere projectmanagement opdracht, bijvoorbeeld in Alkmaar of Amsterdam. Andere plaatsen in Noord Holland, Zuid Holland of Utrecht zijn uiteraard ook geen probleem.

Ik ben bereikbaar via e-mail of mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina.

20-10-2010. Op zoek naar een opdracht

Ik ben weer beschibaar voor een nieuwe freelance opdracht, mijn interesse gaat uit naar een projectmanager/projectleider rol voor 2 tot 4 dagen per week.

Rekening houdend met een reistijd van maximaal 1,5 uur vanuit Alkmaar zijn opdrachten in Utrecht en Den Haag ook haalbaar. De voorkeur gaat uiteraard uit naar projecten in Noord Holland.
Ik ben bereikbaar via e-mail of mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina.

07-07-2010. Nieuwe opdracht!

Naast mijn huidige opdracht bij ABN AMRO (voorheen Fortis Bank Nederland) en mijn jachtmakelaar activteiten bij Barnautica, ben ik sinds 1 juli 2010 gestart bij verzekeringsmakelaar Willis in Amsterdam voor 2 dagen in de week als projectmanager.


Vanuit een samenwerkingsverband met Clockworkbpm uit Alkmaar neem ik daar de taken over van Ad Tresfon m.b.t. het eABS project.

Wilt u meer weten over deze opdracht of wat ik voor uw organisatie kan betekenen neem dan contact met mij op via e-mail of mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina.

15-06-2010. Update CV

Inmiddels ben ik alweer 4 maanden aan het werk bij Fortis Bank Nederland, bezig met een project voor de integratie met ABN AMRO. Dit project is per 01 augustus 2010 afgerond, dus het wordt voor mij weer tijd om uit te kijken naar een andere opdracht.

Mijn CV is weer geupdate en te download via mijn Site. Als u een word versie van mijn CV wilt, neemt u dan contact met mij op via e-mail of
mijn mobiele nummer, beide te vinden op de contact pagina.